HYVINVOINTITUOTTEET MAAILMALLA – TRENDEJÄ JA IDEOITA LAHTI 6.2.2020

12.11.2019
Tapahtuma HYVINVOINTITUOTTEET MAAILMALLA – TRENDEJÄ JA IDEOITA LAHTI 6.2.2020

 

Hyvinvointituotteet ovat pinnalla myös tulevana vuonna 2020. Tule 6.2. Lahteen kuulemaan mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan valintoihin ja minkälaiset markkinat hyvinvointituotteilla on Ruotsissa, Saksassa ja Ranskassa. Tapahtumassa on esillä myös mielenkiintoinen tuotenäyttely; esillä erityisesti välipalatuotteita. Lisäksi julkistetaan aiheeseen liittyvän kuluttajatutkimuksen tulokset sekä Saksan ja Ranskan hyvinvointituotteiden markkinaselvitys.

 Superhyvä-hankkeen vuoden 2020 tilaisuudet aloittaa Lahdessa järjestettävä tapahtuma ”Hyvinvointituotteet maailmalla – trendejä ja ideoita”. Paikalla on useita kansainvälisten markkinoiden asiantuntijoita. Foodwestin markkinatutkija Emmi Penttilä on vieraillut Food Matters Live -messuilla Lontoossa ja tuo viimeisimmät terveiset Ison-Britannian markkinoilta. Lisäksi Emmi esittelee tammikuussa toteutettavan kuluttajatutkimuksen tuloksia. Tutkimuksessa käsitellään mm. kuluttajien suhtautumista aivan uusiin hyvinvointialan trendeihin ja tuotteisiin. Miten vastuullisuus ja ympäristökysymykset vaikuttavat kuluttajan valintoihin? Entä miten vegaanisuus ja fleksaaminen esittäytyvät 2020 vuoden kynnyksellä? Mm. näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Emmin tutkimuksessa.

Ruotsin hyvinvointikategorioista ja niiden kehittymisestä tulee kertomaan markkinoinnin professori Ulf Johansson Lundin yliopistosta.  MarketWise -hankkeen löytöretkeilijä Jukka-Pekka Inkinen Fennopromolta kertoo videoiden välityksellä tuoreita kuulumisia eri messutapahtumista maailmalta.

Päivään sisältyy MarketWise-hankkeen ja Foodwestin yhteinen teemoittain koottu tuotenäyttely, jonka ympärillä varmasti syntyy pöhinää ja ideoita kotiin vietäväksi.

Tilaisuuden päättää Superhyvä-hankkeen Viexpolta tilaaman Saksan ja Ranskan hyvinvointituotteiden markkinoita käsittelevän markkinaselvityksen esittely. Tutkimus kattaa seuraavat tuoteryhmät: kauratuotteet, vegetaristiset ja vegaaniset tuotteet, luonnontuotteet ja superfoodit sekä luomutuotteet. Selvityksessä kerrotaan hyvinvointituotteiden markkinoiden koosta, tyypillisistä jakelukanavista sekä nykyisistä ja lähitulevaisuuden trendeistä. Mitkä hyvinvointituotteet ovat kiinnostavia Saksan ja Ranskan markkinoilla juuri nyt? Markkinaselvityksen esittelee Senior Advisor Carita Pöntiö Viexpolta.

Katso päivän ohjelma ja ilmoittaudu mielenkiintoiseen päivään viimeistään 30.1!

Katso päivän ohjelma

Ilmoittaudu tästä


Kommentoi




Älä täytä tätä kenttää

Seuraa hanketta

Älä täytä tätä kenttää